Adviezen voor thuis-onderhoud van nagels in tijden van Corona

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:

Nu je klanten door de Corona-maatregelen voorlopig niet in je studio mogen komen, moeten ze zelf thuis voor hun kunstnagels zorgen. Met jouw professionele adviezen blijven hun nagels gezond en blijven ze klant bij jou.   

Allereerst: zorg dat je telefonisch en online bereikbaar bent. Veel klanten hebben vragen over het onderhoud van hun kunstnagels nu ze niet meer naar de professional kunnen. Zet op je site duidelijk wanneer je stand-by bent om tips te geven en foto’s van nagels te beoordelen. Ga dagelijks live op Facebook of Instagram en laat daar zien wat je klanten kunnen doen om hun nagels te verzorgen. Begin met het belangrijkste: het inkorten van te lange kunstnagels en eventueel een laagje nagellak over de gel, zo valt de uitgroei minder op.

Ga dagelijks live op Facebook of Instagram.

Color Gel afweken 

Klanten die hun uitgegroeide gellak, Color Gel of GelPolish willen verwijderen kun je helpen door een linkje te sturen naar een YouTube filmpje van je leverancier met het juiste afweekproces. Stel kits samen met een duidelijk stappenplan, een bokkenpootje, removal wraps en de juiste remover van jouw merk. Die kits kun je bezorgen of laten ophalen. Laat de klant pinnen of stuur een Tikkie.

Loslatende nagels repareren

Natuurlijk wil je het liefste zelf loslatende nagels herstellen, maar dat kan nu even niet. Blijf erop hameren dat je klanten nooit de kunstnagels mogen lospeuteren, want daarmee trekken ze ook een aantal lagen van de natuurlijke nagels mee en zo raken ze erg beschadigd. Zet een filmpje online waarin je stap voor stap uitlegt hoe je klanten losgelaten delen van de kunstnagel na zorgvuldig ontsmetten weer zelf kunnen vastlijmen. Laat zien hoe ze daarna het randje van de kunstnagel bij de nagelriem glad moeten vijlen. Stel ook hiervoor een kit samen met een brush on glue, een vijl, een block en polijstvijl en natuurlijk een flesje ontsmettingsmiddel. Vaak heb je zulke vakantiesetjes al in huis. Nu doop je ze om tot ‘SOS Kit’. 

Training

Veel sportscholen proberen hun klanten nu vast te houden door online lessen aan te bieden. Dat is ook wat jij kunt doen om je klanten in deze lastige periode te ondersteunen: de juiste informatie over het onderhoud van hun nagels en training geven. Via Facetime of Skype kun je persoonlijke adviezen geven. Zo versterk je de band tussen je studio en je klantenkring. Als je bereikbaar blijft voor je klanten, lopen je klanten niet in paniek naar onprofessionele collega’s.

Voorbeeld

Hoe zo’n ‘SOS Kit’ eruit kan zien toont Margreet Wolvekamp. Zij biedt zo’n kit aan voor de nagels op haar Facebookpagina.

Benieuwd hoe andere nagelstylisten omgaan met ondernemen tijdens de Corona-crisis? We hebben de verhalen van Jessica Scholten, Anne Tuttel en Tracey Lee voor je op een rijtje gezet.