Coronavirus: wat betekent dat voor jou als nagelstylist?

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:

De gebeurtenissen in de wereld hebben impact op de hele economie.  Door de beslissing om horeca en scholen te sluiten voor drie weken verandert de hele sociale omgeving.  Wat betekent dit voor jou als nagelstylist?

We hebben in ieder geval een voordeel, we zijn gewend om hygiënisch te werken,  dus daar houden we ons altijd al aan. De belangrijkste vraag is: ga je je bedrijf ook tijdelijk sluiten of werk je door ander andere voorwaarden? Zolang de overheid nog geen sluiting heeft aangekondigd is het jouw besluit hoe je hiermee omgaat. Blijf je open? Dat kan alleen als jij, of je medewerkers geen klachten hebben. Daarnaast is het verstandig om aanvullende maatregelen te nemen m.b.t. desinfectie en het aannemen van klanten. Je werkt nog gedisciplineerder door na elke klant de tafel, de materialen nog beter te desinfecteren en zelf natuurlijk ook je handen weer te wassen. Minder praten en meer naar muziek luisteren, een voordeel dat zorgt tevens voor een relaxte sfeer in je bedrijf. Wanneer een klant binnenkomt die symptomen heeft sta je geheel in je recht om de klant niet te behandelen. Het is ook verstandig om klanten over de hele dag te spreiden zodat er niet teveel klanten in je nagelstudio staan, ruim meer tijd in tussen de afspraken. Bewaar zoveel mogelijk afstand letterlijk en in tijd. Zo kun je wel open blijven maar verminder je het risico op overdracht.

Je nagelstudio sluiten, het kan zijn dat dit nodig is. Je studio bevindt zich in een risicogebied of de overheid neemt deze maatregel. Natuurlijk een hele vervelende situatie omdat je inkomsten stil liggen. Blijf positief denken, jouw klanten komen terug na deze cool-down. Om je daarop voor te bereiden kun je de tijd die je nu over hebt om eens een aantal dingen in je bedrijf te ordenen. Pak de tijd die je onverwacht krijgt goed op, het is heel verleidelijk om te netflixen maar daar wordt je bedrijf niet beter van. Een paar ideetjes om je tijd goed in te vullen:

  1. Pak je praktijkruimte aan, houd grote ‘lente’ schoonmaak, gooi dingen weg die je nooit gebruikt, kies voor een nieuwe kleur op de muur. Pimp je bedrijf en kijk wat je kunt veranderen om de klant straks weer goed van dienst te zijn.
  1. Ga aan de slag met je social media zodat je goed contact houdt met je klantenkring. Kijk zelf eens hoe anderen het doen, daar heb je nu (eindelijk) tijd voor. Maak voor jezelf een swot-analyse om te kijken wat je anders zou kunnen doen om straks meer ‘geld’ te verdienen.