Krijg je nog wel iets gedaan met die nagels?

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:

De eeuwenoude vraag die steeds maar weer wordt gesteld bij het zien van foto’s met iets extremere of niet-standaard salon nagels op sociale media. Mensen, die zich veilig voelen achter een scherm van hun computer of telefoon, denken het recht te hebben om alles wat er in hun gedachten opkomen te schrijven zonder eerst na te denken over het doel van de foto. Ondanks dat ik dit onderwerp al een keer heb aangekaart, vind ik het de moeite waard om hier verder op in te gaan en het onder de aandacht te houden.

Er zijn vijf verschillende kijkers categorieën:

De ‘Lichaamsfunctionele’ kijkers – Deze mensen lijken geobsedeerd te zijn met hoe externe dingen de lichaamsfuncties beïnvloeden –  “Hoe veeg jij jouw billen af met die nagels?” Ik moet het echt vragen! Is dat het eerste wat er in je opkomt, wanneer je iets ziet wat anders is dan anders? Ik ben dan geneigd om te zeggen “Als je zulke nagels kunt betalen, dan kun je ook iemand veroorloven om jouw billen af te vegen!”, maar dan herinnert mijn gezonde verstand mij om geen olie op het vuur te gieten.  Deze kijkers zijn ook degenen die durven te vragen hoe wij als vrouwen, met die nagels, omgaan met de maandelijkse uitdagingen. OMG!

De ‘Val De Bron Aan’ kijkers – “Welke idioot heeft deze nagels gecreëerd?” Ter informatie, het is de idioot die dit gepost heeft of wiens naam erop staat, maar ja, laten we het daar maar niet over hebben!

De ‘Ongeremde’ kijkers – “Dit is het toppunt van domheid!” Nee hoor, slechts het toppunt van creativiteit.

De ‘Als Je Niks Goeds Te Zeggen Hebt – Zeg Dan Niks’ kijkers – Een les die mijn moeder mij heeft geleerd. Over het algemeen plaatsen deze kijkers niets, ze vinden het niet per definitie niet mooi of leuk, maar kan het doel van de post en het werk of het de creativiteit die met zich met het werk meebrengt waarderen.

De ‘Globale’ kijkers – Zij nemen een globaal kijkje op de post. Ze zien de nagel, ze lezen de post, ze begrijpen het doel van post.

Betekent dit dat ik nooit wil dat iemand mijn werk of het werk van één van mijn collega’s bekritiseert? Nee, ik hou ervan om mijn grenzen te verleggen en out-of-the-box te denken. Ik weet dat er altijd mensen zullen zijn die dingen anders zien. Mijn wens is dat kijkers beter overwegen wanneer zij hun mening uiten op andermans werk, omdat zonder creativiteit er geen voortgang is op welk gebied dan ook. De nagels zijn gecreëerd om mensen te inspireren om iets nieuws te proberen of om mensen te inspireren om te experimenteren met hun product.

Dus… Mijn boodschap voor deze maand is: ga aan de slag en creëer de gekste, de meest extreme nagel met nail ART . De naam zegt het al, art is Engels voor KUNST, geen grenzen – dus wees creatief en ik daag je uit om het te posten. Wees wel voorbereid op alle of één van de bovenstaande reacties. Probeer om positief, leerzaam en professioneel te antwoorden op de meest belachelijke commentaren. Geniet van het proces en DURF out-of-the-box te denken en wie weet wordt jouw gekke creatie wel de volgende modetrend!

Tracey Lee is geboren in Zuid-Afrika en woont sinds 2002 in Nederland. Het was dan ook Nederland waar ze haar passie voor nagels ontdekte. Tijdens haar carrière in de industrie heeft ze gewerkt als Director of Education en Research & Development voor WWBD Group (Beauty Company) en de afgelopen twee jaar als Independent International Educator. Ze is docent, coach, jurylid, auteur en nail addict en deelt graag haar kennis en passie voor nagels met andere gepassioneerde nagelstylisten.