Salon to succes: Salonverkoop

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:

Onze sales expert Peta Klaassen geeft je tips op verschillende kwesties. Dit keer over het verkopen van producten. “Wij werken met z’n drieën in de nagelstudio, ik ben de eigenaar, ik merk dat ik veel meer verkoop dan mijn medewerkers en als ik hen daarop aanspreek dan geven ze aan dat dit niet bij hen past. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ook zij meer producten gaan verkopen?”

Your steps!

  1. Het komt vaker voor dat medewerkers aangeven dat verkopen niet past of dat zij het niet kunnen. Er wordt een excuus gezocht waardoor ze ‘ervan’ af denken te zijn. Dat is iets te gemakkelijk .
  2. Ga met je team aan de slag, de mindset mag veranderd worden, in plaats van niet willen/niet kunnen naar wel willen en wel kunnen. Maak je medewerkers bewust van het belang van verkoop voor de consument en laat ze inzien wat het de consument oplevert.
  3. Maak met je medewerkers individuele doelstellingen op dit gebied. Kijk hoeveel uren ze werken en bepaal samen hoeveel producten ze minimaal zouden kunnen adviseren en verkopen. Geef ze tegelijk tips om hiermee aan de slag te gaan.
  4. Coach je medewerkers op de werkvloer, maak gebruik van jouw kennis op dit gebied en stimuleer de medewerker om actiever te adviseren. Zie je dat ze dit nalaten, corrigeer dit dan tactvol zodat je medewerker ziet dat je er aandacht aan besteedt.
  5. Stuur je medewerkers naar een Sales-training, hier leren ze op een andere manier communiceren en krijgen ze kennis over advies en verkoop.

 

Je salon verbouwen? Peta geeft tips.