Steps to succes: een andere nagelstudio bij mij om de hoek

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:

Peta Klaassen beantwoordt jouw ondernemersvraag. Zij is business consultant, zelfstandig ondernemer en schrijft onder andere Nail Sales voor ProfNail. Vanuit haar expertise en een heldere kijk op zaken beantwoordt zij graag jouw vragen op het gebied van communicatie, sales of een ander onderwerp. Met als doel jouw bedrijf sterker te maken en natuurlijk meer winst te halen uit jouw onderneming.

Peta Klaassen expertVanaf vandaag zal Peta om de week op maandag een ondernemersvraag beantwoorden in de rubriek Steps to succes. Ze trapt af met een vraag over de angst voor een nieuwe salon in de straat en geeft je tips hoe je hier positief mee om kunt gaan.

‘Er opent een andere nagelstudio bij mij om de hoek, wat moet ik doen?’


“Ik heb sinds 4 jaar mijn eigen nagelstudio en heb een leuke klantenkring opgebouwd, het voelt goed en mijn omzet groeit elk jaar. Tot mijn grote schrik opent er nu op 500 meter van mijn bedrijf ook een nagelstudio en hanteert zij lagere prijzen. Ik ben bang dat dit mij klanten gaat kosten. Hoe kan ik hiermee omgaan?”

Your Steps to succes!

1. Blijf in jezelf geloven, de klanten komen voor jou. In de loop der tijd heb jij deze klanten naar je toe getrokken, ze zijn blij met jouw kwaliteit en gunnen jou de omzet.

2. Zorg dat je beter bent dan je concurrent. Als je goed vakwerk blijft leveren, de service goed is en de sfeer is prettig dan blijft de klant komen.

3. Verander vooral je tarief niet, het is heel verleidelijk mee te gaan in de lagere prijzen, maar dat helpt je niet. Het kost je alleen omzet en levert je niet meer klanten op.

4. Verdiep je in de concurrent, vraag iemand die je goed kent om als mystery shopper naar de nieuwe studio te gaan zodat je weet wat de kwaliteit is en hoe jij je kunt blijven onderscheiden.

5. Praat nooit negatief over je nieuwe concurrent met je klanten. Het is heel verleidelijk om dit wel te doen, maar ook dit levert je niets op. Houd het gesprek neutraal.

“Blijf in je eigen concept geloven en zorg voor kwaliteit”


Heb jij zelf ook een ondernemersvraag? Stuur dan een mailtje naar redactie@prof-nail.nl